Valentum lanserar tjänst för bolag med likviditetsproblem
Idag har många fina och välskötta entreprenörsbolag det otroligt tufft med likviditeten. De kämpar för sin överlevnad på grund av […]
Läs mer
Vi har rådgivit grundarna bakom det snabbväxande konsumentvarumärket Aarke att ta in Altor som ny partner i bolaget. Altor valdes som partner mot bakgrund av deras track-record i att bistå grundare i snabba tillväxtresor.
Aarke har under de senaste åren, med sitt förfinade och tidlösa uttryck, revolutionerat marknaden för home carbonation och tagit en världsledande position i premiumsegmentet. Produkten har fått globalt gehör och tillsammans med Altor som ny partner siktar grundarduon, Carl Ljungh & Jonas Groth, på att omdefiniera hela marknaden för hushållsapparater. Under räkenskapsåret 2020 omsatte bolaget omkring SEK 200m, upp över 100 procent, med försäljning globalt.
Grundarduon kvarstår som signifikanta ägare efter transaktionen och kommer fortsatt vara operationellt fokuserade i sina roller som CEO respektive CPO.
”När vi började utvärdera att ta in en partner, letade vi efter någon som kunde komplettera och bidra med relevant erfarenhet för nästa fas i vår tillväxtresa”, kommenterar Carl Ljungh & Jonas Groth. ”Vi kände tidigt att Altor var en väldigt bra match, mycket tack vare deras erfarenhet från att supportera entreprenörer i liknande situationer och att de har en framgångsrik historik när det gäller att stödja snabbväxande konsumentbolag med globala expansionsambitioner”.
”Vi är väldigt imponerade av Aarkes framgång och spektakulära tillväxt, designförmåga, innovation och brand value.” säger Andreas Källström Säfweräng, partner Altor
Team: Tomas Almgren, Martin Agerup, Anton Löwstedt
Vi använder cookies för att kunna erbjuda bästa möjliga upplevelse. Genom att använda webbplatsen godkänner du att vi hanterar cookies.